vrijdag 2 maart 2012

Column: Over(h)eerlijk



Ik werk in een outlet. De kleding die wij verkopen is belachelijk goedkoop en is echt aan zijn laatste straatje beland. Verkopen wij het niet, dan gaat het naar de arme kindjes met vliegjes op hun oogjes die zielig in de camera kijken bij slechte giro-555 reclames.

Soms vraag ik me af of het budget dat je besteedt aan kleding evenredig is met je IQ. (En mocht dat zo zijn dan ben ik fucking slim, maar dat even terzijde).

Het punt dat ik wil maken is, HOE MOEILIJK IS HET GODVERDOMME OM DIE PAAR KLEINE REGELTJES VAN ONS NA TE LEVEN!?
We zijn een fucking outlet. Je krijgt geen 30 dagen de tijd om iets terug te brengen.
Als iets kapot is, krijg je 50% korting, die wordt verrekend in de kassa.
Als iets er niet is, IS HET ER NIET, want dat is outlet.
OUTLET en BAZAAR zijn twee hele verschillende woorden! Afdingen en onderhandelen werkt niet.
Dat de prijzen laag zijn wil niet zegen dat de mensen die er werken ook benedenmaats zijn.

Zo komt er altijd een vrouwtje (echt altijd als in, meerdere malen per dag) die het TOCH presteert om, ondanks haar frequente bezoekjes, dingen te laat terug te komen brengen. En dan steeds weer heel onschuldig doen alsof ze niet weet dat het binnen 7 dagen terug moet zijn.

En dan komt er nog bij dat je gewoon vriendelijk moet lachen en dit honderd keer uit moet leggen, vriendelijk, lachend... Dus ja in principe maakt dat vriendelijke gelach mij ook een grote leugenaar.

Ach soms moet je even kunnen bitchen, dus bij deze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten