woensdag 15 februari 2012

Waar gaat 't eigenlijk over?


Nou, komtie dan;

Om eerlijk te zijn lieg ik wel eens. Zo, dat is eruit! Doorgaans zie ik mezelf als een eerlijk en oprecht persoon. Geen blad voor de mond, bij mij weet je wel waar je aan toe bent. Maar ik kan me niet gaan neerzetten als de anti-lieg, want ook ik doe het. Iedereen doet het. De hele dag worden we belogen, bedrogen en voor het lapje gehouden.
 En laat dat nou net het thema van mijn blog zijn!

Eerlijkheid, of authenticiteit om het maar met een duur woord te zeggen. Maar dure woorden zijn niet altijd rechtdoorzee, dus die schaf ik bij deze af. Oké, misschien schaf ik ze niet helemaal af. Maar laten we het zo transparant mogelijk houden. Ik ga me hier eens even een partijtje hardmaken voor eerlijke communicatie. Want wat worden we toch voorgelogen met z’n allen. Hoe? Dat zal ik jullie in deze blog eens gaan vertellen.

Ik ga mij namelijk verdiepen in de eerlijkheid van reclame. Komen merken en hun producten de beloftes na die ze jullie zonder blikken of blozen maken? En zo niet, wat doen ze dan eigenlijk wel? Wie is er nou eigenlijk te vertrouwen in de wirwar van merken, producten en reclames die ons om de oren vliegen? Dat ga ik dus eens eventjes haarfijn voor jullie uitzoeken. En nee, ik ga niet als een ware moraalridder de strijd aan met foutieve reclameboodschappen en beloftes, zodat jullie kunnen zien dat ik van de gemene communicatie-gestapo ben. Ik ga proberen om jullie bewust te maken van de leugens (en waarheden!) die dagelijks de revue passeren.

Dus stay tuned want; Al is de leugen nog zo snel, ik achterhaal hem wel. En ik zou liegen als ik zei dat die vorige zin niet ontzettend afgezaagd was. 

Zie je wel dat ik heel eerlijk ben? Juist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten